آموزش بستن شال برای مهمانی

داشتن حجاب در برخی از مهمانی‌ها باعث می‌شود سبک لباس پوشیدن خانم‌ها با تغییراتی همراه باشد. پوشیدن شال و روسری می‌تواند تکمیل‌کننده استایل خانم‌ها باشد؛ به‌شرط آنکه روسری و شال مناسبی را انتخاب کنند؛ البته طرز بستن آن هم بسیار حائز اهمیت است.

پیش از آنکه پی آموزش بستن شال برای مهمانی باشیم، لازم است چند نکته را درباره انتخاب روش بستن شال و روسری مدنظر داشته باشیم.

همان‌طور که هنگام آرایش و انتخاب عینک باید به فرم صورت توجه کنیم، برای نحوه بستن شال هم لازم است فرم صورت را در نظر گرفت.

برای فرم صورت بیضی

پوشیدن شال به‌طوریکه یک نیمه آن جلوی سینه را بپوشاند، بهترین گزینه برای تکمیل فرم صورت بیضی است. استفاده از شال‌های رنگ روشن برای این فرم صورت همیشه ایده خوبی است.

برای صورت گرد

حجاب برای کسانی که فرم صورت گرد دارند باعث می‌شود صورت گرد‌تر به نظر برسد. این اشخاص نباید روسری را خیلی محکم ببندند که صورت آن‌ها گرد‌تر جلوه کند. بهتر است شال و روسری را شل بپوشند و از شال و روسری‌هایی که ترکیب طرح‌دار و ساده دارند استفاده کنند. اگر بخش طرح‌دار آن را روی سینه باز کنند باعث می‌شود صورت کشیده‌تر به نظر برسد.

برای صورت‌های چاق

افرادی که صورت چاق با گونه‌هایی برجسته دارند باید ترجیح خود را بر سبک‌های مینیمالیستی بگذارند. پوشیدن یک شال بلند و پیچیدن آن دور سر به‌شدت جذاب است.

برای صورت بزرگ

خانم‌هایی که صورت درشت دارند می‌توانند از توربان و شال استفاده کنند؛ زیرا این سبک حجاب از هر دو طرف صورت را می‌پوشاند و آن را کوچک‌تر نشان می‌ده

برای صورت الماسی شکل

خانم‌هایی که این فرم صورت را دارند می‌توانند آن را به رخ بکشند. حجاب جلب‌توجه سمت صورت را آسان‌تر می‌کند. سبک حجاب عمامه برای این افراد بهترین انتخاب است.

برای صورت قلبی شکل

با حجم دادن به اطراف صورت می‌توان شکل صورت را برجسته نشان داد. تنها کاری که باید انجام داد این است که یک روسری بزرگ که بتوان چندین بار آن را پیچید و لایه‌هایی دور سر ایجاد کرد و در نهایت با سنجاق‌های تزئینی یا گره بست کرد.

برای صورت کشیده

به اشخاصی که صورت‌های کشیده دارند پیشنهاد می‌شود از چندلایه بودن و استفاده از اکسسوری‌های حجاب بپرهیزند. با پیچیدن یک‌بار روسری به‌دور سر و انداختن دو طرف آن روی دو شانه می‌توان سادگی را حفظ کرد.

برای صورت مربعی

این افراد باید با استفاده از طلق‌های شال و روسری، مربعی بودن صورت خود را جبران کنند. کلاه حجاب پیشنهاد دیگری به این افراد است که می‌توان زیر شال ‌پوشید. این کار به پنهان کردن زوایای تیز صورت کمک می‌کند.

۴ روش بستن شال

بستن شال به سبک عمامه

یکی از سبک‌های حجاب جدید بستن شال به شکل عمامه است. این سبک حجاب در بین دختران بسیار محبوب است؛ زیرا ظاهری مدرن به‌ظاهر آنها می‌دهد. این نوع از بستن شال تمام قسمت سر را می‌پوشاند. برای بستن لازم است روسری را به‌صورت تا شده بپوشید و دولایه در بالای سر خود قرار دهید و آن را از پشت گره بزنید.

بستن شال به روش ترکی

این سبک مناسب کسانی است که همواره شال را ساده می‌بندند. این افراد بدون تغییر زیادی، به‌سادگی می‌توانند در مهمانی‌ها هم حجاب خود را با سادگی قبل اما شیک‌تر داشته باشند. بستن شال به روش ترکی یکی از انواع موردعلاقه حجاب در میان مسلمانان جهان است.

استفاده از اکسسوری‌های حجاب

اصولاً خانم‌ها هنگام رفتن به مراسم رسمی، حجاب خود را با جواهرات و سایر زیورآلات تزئین می‌کنند.  اکسسوری‌های حجاب زیبایی لباس رسمی را صدچندان می‌کنند. استفاده از زیورآلات پیشانی، سنجاق‌های تزیینی، بست و حلقه‌های روسری یا حتی گوشواره‌های بزرگی که بدون نیاز به نمایش گوش، از زیر روسری بیرون بیایند.

حجاب برای افراد عینکی

خانم‌هایی که عینک می زنند به خوبی می دانند که تطبیق عینک با حجاب چقدر دشوار است. با پوشیدن یک کلاه زیر شال و سپس پیچیدن شال دور سر به شکلی که یک طرف آن دور گردن بسته شود و طرف دیگر دور سر. این نوع پوشیدن شال به راحتی قابل کنترل است و برای دختران جوانی که می خواهند در عین پوشیده بودن شیک هم به نظر برسند، عالی است و می توان آن را با لباس مجلسی و بلوز هم پوشید.

نکاتی درباره طریقه بستن شال مجلسی

اگر قرار است در مهمانی، عروسی یا هر مراسم رسمی دیگری شرکت کنید، در چنین مواقعی آزاد هستید که در پوشش خود زیاده‌روی کنید؛ پس می‌توانید از اکسسوری‌های حجاب و شال و روسری‌های پولکی، براق و پارچه‌ها شلوغ استفاده کنید.

در نحوه بستن شال و روسری حتماً به فرم صورت خود توجه داشته باشید.

باتوجه‌ به فصل، شال و روسری مناسب انتخاب کنید. برای مثال، پارچه‌های سبک مانند پنبه یا کتان انتخاب‌های ایده‌آلی برای تابستان‌ها هستند؛ درحالی‌که روسری‌های پشمینه انتخابی عالی برای زمستان‌ها هستند؛ زیرا می‌توانند به شما در گرم نگه‌داشتن کمک کنند.

انتخاب شال‌های طرح‌دار و چند رنگ آزادی عمل زیادی در پوشیدن آن‌ها با لباس‌های مختلف می‌دهد.

اضافه‌کردن شال‌های رنگ خنثی به کمد لباس شما ضروری است. این رنگ‌ها همیشه روی مد هستند و می‌توانند برای هر لباسی مناسب باشند.

شال و روسری‌هایی که با پیوند چند پارچه از طرح و رنگ مختلف هستند هم می‌تواند جذاب باشد.

در نهایت سبک مناسب از میان هزاران سبک و مدل بستن و طرح و پارچه‌های گوناگون بیابید تا همواره در حجاب خود بدرخشید.

 

 

نظرات

یک نظر بنویسید